Καλώς ορίσατε στο μπάσταρδο τέκνο της
συνουσίας Δύσης κι Ανατολής. Στη μίξη γαλάζιου και λευκού, πράσινου και
γκρίζου, στον τόπο αυτό που αποχώρησε απ’ την ηγεμονία της οθωμανικής
αυτοκρατορίας λιγότερο από δυο αιώνες πριν, και δέθηκε σα βαρκούλα στο
τάνκερ της Δύσης απ΄την πρώτη στιγμή που ονομάστηκε Ελλάδα. Κι από τότε
προχωρά με δυο προφίλ, τόσο συνδεδεμένα μα τόσο διαφορετικά. Στη μια της
όψη η Πεντάμορφη, στην άλλη της το Τέρας.
Περπατώντας την Πεντάμορφη, χίλια καλά
θα συναντήσεις. Νότες του Χατζιδάκι να συντροφεύουν το τιτίβισμα
αηδονιών στα καταπράσινα δάση του Ολύμπου. Στίχους του Ελύτη ν’
απαγγέλλονται από γλάρους που ξαποσταίνουν πάνω σε στύλους ιωνικού
ρυθμού, πλάι στο καταγάλανο λιμανάκι. Τον Σιδηρόπουλο να γράφει ροκ εντ
ρολ για το Ζορμπά, αραχτός σε μπαλοντίβανο βεράντας στο Ζαγόρι. Λίγο πιο
μακριά έντονους διαλόγους απ΄ τη λαϊκή συνέλευση που στήσανε πρόχειρα
στις στάχτες βασιλικών ανακτόρων ο Αριστοτέλης κι ο Ροΐδης, ο Περικλής
και ο Καστοριάδης, ο Πλάτωνας κι ο Διογένης. Και κάτω από μια γέρικη
ελιά στην Άμφισσα, να κάνουν έρωτα ο Άσιμος με τον Τζίμη τον Πανούση,
ενώ τους παίρνουν μάτι γυμνές οι μούσες. Θα δεις παππούδες να σου
προσφέρουν βαρύ γλυκό και λουκουμάκι, μουστακαλήδες να σου δίνουν στο
χέρι τη ρακή και μυταράδες να σε πιάνουν για πυρρίχιο γύρω από αναμμένη
φλόγα. Κορίτσια δροσερά να σε προσκαλούν ν’ αλατίσεις αγκαλιά τους το
κορμί σου, στο ναυάγιο του Ιονίου ή στον υγρό τάφο του Κολοσσού.
Γιαγιάδες να σου βάζουν με το ζόρι γλυκό του κουταλιού στο πιατάκι,
μετανάστες οικοδόμους απ’ τα Βαλκάνια να σε κερνάνε μια μπύρα κάτω απ’
τον πλάτανο και δίπλα στην βρυσούλα. Σ’ Ικαριώτικους χορούς θα μπλέξεις
και κάτω απ’ τον Παρθενώνα θα ξαπλώσεις να διαβάσεις Καζαντζάκη, ν’
απαγγείλεις Καββαδία, να τραγουδήσεις Λοϊζο, να οργιάσεις παρέα με τον
Διόνυσο, να φιλοσοφήσεις με τον Επίκουρο.
Είναι ωραία η Πεντάμορφη, κι οι ανθρώποι
της ωραίοι. Μην κρίνεις μόνο απ’ αυτό που βλέπεις στα σήμερα. Να ξερες
πόσοι απ’ αυτούς που βλέπεις να περπατάνε αδιάφοροι έχουνε προπάππου που
σκοτώθηκε πολεμώντας τους Ναζί, που έμπλεξε στην κατάρα του εμφυλίου
και φόνευσε το γείτονα του, που φυλακίστηκε από δικτάτορες και στάλθηκε
εξορίες, που πέθανε στο πεζοδρόμιο σε κάποια απεργία, που έφυγε μονάχος
στην ευρωπαϊκή φάμπρικα για να ταΐσει τα παιδιά του, που δούλεψε μέχρι
τα βαθιά γεράματα κι όμως πέθανε χωρίς να χαμογελάσει. Να ξέρες πόσες
απ’ αυτές που σήμερα στέκονται σαν σεξουαλικά αντικείμενα στα κλαμπ
έχουν προγιαγιάδες που σήκωσαν όπλο απέναντι στο φασισμό, έραψαν πληγές
από σκάγια, μπάλωσαν κάλτσες γδαρμένες από βράχια, εργάστηκαν σαν
σκλάβες χαρίζοντας την υπεραξία του ιδρώτα τους σε καλοφαγωμένα αφεντικά
και πέθαναν με τον χωρίς ανταπόδοση μόχθο να χει χαράξει τα πρόσωπα
τους. Γι’ αυτό μην τον κρίνεις κακοπροαίρετα όποιον σου πει πως του
έτυχε να μεγαλώσει εδώ. Ίσως και να ναι αδιάφορος, ίσως φτηνή
χολιγουντιανή εικόνα…Ίσως όμως και να χει κομμάτια της Πεντάμορφης ακόμα
στην ψυχή του.
Κι άμα γυρίσει το κεφάλι αυτός ο τόπος,
μην τρομάξεις…είναι το Τέρας. Είναι η Τζούλια που σήμερα κάνει στριπτίζ
στης Τατιάνας, προς χάριν των υψηλά ιστάμενων καλεσμένων της. Είναι η
Σώτη που γράφει στο φορητό pc της απ’ τη σουίτα στη Μύκονο,
αγναντεύοντας το φαντασμένο τίποτα με το σαμπανιζέ κρασί στο χέρι. Είναι
ο Πρετεντέρης που τρώει αστακομακαρονάδα, φορώντας τη σαλιάρα και κουνά
το δάχτυλο αυστηρά στο σερβιτόρο. Είναι ο Κασιδιάρης, που τρώει
λαίμαργα τη σάρκα των δούλων που πέταξαν στην αρένα, προς χάριν του
αιμοδιψούς κοινού του. Είναι ο παπάς που κλείνει ένα θέατρο κι ανοίγει
μια Offshore στη θέση του, επικαλούμενος χρυσόβουλα. Είναι ο μπάτσος που
γυρίζει ανάποδα το γκλοπ, για να χτυπήσει στα μούτρα ένα κοριτσάκι που
τολμάει να φτύσει την στολή της εξουσίας. Είναι κι ο γαλανόλευκος
παπάρας, που αφού αυνανιστεί μπροστά στην Παναγιά του, αφού φορέσει το
χακί του σωβρακάκι, θα ξεσπάσει την μοναξιά του, την νοητική του
τεμπελιά, την καταπίεση του αφεντικού του, πάνω στον αδύναμο,στον
διαφορετικό, στον κατά προτίμηση Πακιστανό. Είναι ο εργοδότης που αφού
συσσώρευσε ό,τι εσύ παρήγαγες σε φορολογικούς παραδείσους, τώρα φορά τη
λυπημένη μάσκα παίζοντας την τραγωδία της κρίσης, και στέλνοντας σε στον
ταξιθέτη του ΟΑΕΔ. Είναι αυτός που πνίγει μια μάνα σφίγγοντας το λαιμό
της με τριχιά, για να της αποσπάσει το πορτοφόλι, ή πυροβολά κατά ρυπάς
για ν΄αρπάξει βραχιολάκια και ρολόγια. Είναι ο σκυλοπόπ έμπορος φτηνού
θεάματος Κουρκούλης που κάνει πως τραγουδάει, είναι ο σαχλαμάρας
Σεφερλής που κάνει πως υποδύεται, είναι ο λαϊκιστής πολιτικός Ψωμιάδης
που κάνει πώς ασχολείται με την πολιτική, είναι η ξεπουλημένη
δημοσιογραφίσκος Τρέμη που κάνει πώς δημοσιογραφεί, είμαι εγώ που αντί
να σηκωθώ όρθιος συνεχίζω να κάθομαι περιμένοντας όσο γίνεται
περισσότερους να σηκωθούν μαζί μου.
Ξέρω, η αρρώστια μας μοιάζει αθεράπευτη.
Η κατάσταση μας μοιάζει απελπιστική. Τι είναι όμως πιο άρρωστο, τι
είναι πιο απελπιστικό απ’ το να σταματήσουμε να ελπίζουμε; Τι είναι πιο
νοσηρό απ’ το ν’ αφήσουμε ελεύθερο τον πολιτικό χώρο στο τερατόμορφο
συνονθύλευμα λαϊκιστών, σκληρών νεοφιλελεύθερων και νεοναζί; Τι είναι
πιο εγωιστικό απ’ το ν’ ασχολείσαι αποκλειστικά με το πώς θα βγάλεις τη
μέρα; Τώρα που βλέπεις μόνο το Τέρας, σκέψου πως η Πεντάμορφη είναι
κάπου εκεί έξω κρυμμένη. Δεν είναι εθνική, δεν είναι τοπική, δεν είναι
θρησκευόμενη. Φτύνει τις σημαίες, φτύνει το Χριστό και τον Μωάμεθ. Είναι
η Πεντάμορφη που παίρνει τη μορφή που η κάθε κοινωνία επιλέγει,
αναλαμβάνοντας την ευθύνη για το σχήμα του προσώπου της, τις καμπύλες
του κορμιού της. Ας σχηματίσουμε την Πεντάμορφη, πάνω στο καμένο δέρμα
του Τέρατος λοιπόν. Ιστορία μην λοξοκοιτάς, ερχόμαστε να σπάσουμε τον
κύκλο σου.
πηγή e-against
πίσω ρε που θα πεις για τον Χριστό !!
ΑπάντησηΔιαγραφήασταδιάλα !!
κατά τα άλλα αρκετά καλό.