Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

ΦΤΥΣΤΕ ΤΟΝ !!

Ο διευθυντής του 1ου Λυκείου Χολαργού για τις καταλήψεις
Ανοιχτή επιστολή έδωσε στη δημοσιότητα ο διευθυντής του 1ου Λυκείου Χολαργού Ελευθέριος Καπετανάς περίπου 2 μήνες μετά τις καταλήψεις, προσπαθώντας να περάσει το μήνυμά του για τους στόχους και τα αποτελέσματά τους:

Με το παρόν έγγραφο απευθύνομαι στους μαθητές, γονείς και κηδεμόνες του σχολείου μας, στην τοπική κοινωνία, τον Δήμο Παπάγου-Χολαργού και σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί υπεύθυνα για την κατάληψη στο σχολείο μας, τους στόχους και τα αποτελέσματα.

Την 1-10-2012, ημέρα Δευτέρα, το σχολείο καταλήφθηκε από μια μικρή ομάδα μαθητών του σχολείου μας, η οποία προέβαλε αρχικά κάποια γενικόλογα αιτήματα για την κατάσταση της παιδείας, με την ύπαρξη των φροντιστηρίων και την υποχρέωση των μαθητών ν’ αγοράσουν βιβλίο για την ξένη γλώσσα, όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία. Δεν είχε γίνει προηγουμένως καμία υποβολή αιτημάτων από τους μαθητές, ούτε συζήτηση, παρά το γεγονός ότι η Διεύθυνση του σχολείου πάντα ακούει και
συζητά πάρα πολύ με τους μαθητές για οποιοδήποτε πρόβλημα ή θέμα τεθεί από την πλευρά τους. Εξάλλου, οι μαθητές δεν είχαν ακόμη τη νόμιμη εκπροσώπησή τους, αφού οι εκλογές για την ανάδειξη των μαθητικών συμβουλίων είχαν προγραμματισθεί για τις 5-10-2012. Παρά το γεγονός αυτό, λίγοι μαθητές, παρακάμπτοντας τα περυσινά πενταμελή και το δεκαπενταμελές, που εκπροσωπούν τους μαθητές, μέχρι τις εκλογές προχώρησαν στην κατάληψη, ζητώντας εκ των υστέρων τη νομιμοποίηση με την ψήφο των συμμαθητών τους.

Για να βάλουμε από την αρχή τα πράγματα στη θέση τους, οι καταλήψεις στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι παράνομες, θεωρούνται ποινικό αδίκημα και διώκονται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.  Άρα δεν τίθεται θέμα νομιμοποίησής τους εάν προηγηθεί ψηφοφορία των μαθητών. Επίσης, σύμφωνα με τους νόμους οι γονείς των ανήλικων μαθητών είναι υπεύθυνοι για τις παράνομες πράξεις των παιδιών τους.

Πέρα όμως από τη νομοθεσία, ας δούμε την κατάληψη σαν πράξη, όπως αυτή υλοποιείται, καθώς και τις συνέπειές της.

Μαθητές ανήλικοι αγοράζουν λουκέτα, χονδρές αλυσίδες, σπάνε λουκέτα, παραβιάζουν πόρτες, σαν κοινοί διαρρήκτες και κακοποιοί αλυσοδένουν το σχολείο και παρεμποδίζουν τη λειτουργία του εις βάρος της εκπαίδευσης των μαθητών, των γονέων που πληρώνουν μέσω των φόρων και σε τελευταία ανάλυση εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Δηλαδή, τα παιδιά συμμετέχουν σε πράξεις βίας καταφανώς παράνομες, που εμπίπτουν στις παραβάσεις του ποινικού δικαίου και που σε κάθε ευνομούμενη χώρα, θα έπρεπε να σταματήσουν αμέσως και οι υπεύθυνοι να υποστούν τις νόμιμες κυρώσεις. Αυτό μόνο στην Ελλάδα δε συμβαίνει. Όλοι ανέχονται τις πράξεις αυτές και το χειρότερο βέβαια αφήνουν τα παιδιά από αυτή την τρυφερή ηλικία να εθίζονται στη βία, ώστε να θεωρούν πλέον δικαίωμά τους τη φθινοπωρινή κατάληψη και κακοποίηση του σχολείου και της Παιδείας.

Το θεωρητικό πλαίσιο βέβαια των καταλήψεων είναι ο αγώνας για καλύτερη παιδεία. Πώς είναι δυνατόν ένας αγώνας να έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη παιδεία, όταν στηρίζεται στη βία, στο κλειστό σχολείο, που είναι ναός της γνώσης (.....και αυτός ο παπάς να φανταστούμε.....ο ναός της γνώσης είναι το βιβλίο μαλάκα.....) και έχει σαν αποτέλεσμα σχεδόν πάντα τις υλικές καταστροφές, των κτιρίων και των υποδομών που με πολλές θυσίες προσπαθεί η Ελληνική Πολιτεία να εξασφαλίσει στα Ελληνόπαιδα; Είναι ποτέ δυνατόν να αναπληρωθούν οι χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας; Και αν υποθέσουμε ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο, μόνο εις βάρος της ποιότητας της διδασκαλίας, της μάθησης, των πολιτιστικών εκδηλώσεων και του ήρεμου παιδαγωγικού κλίματος, που είναι απαραίτητο, για να καρποφορήσει το εκπαιδευτικό έργο.

Επειδή γίνεται πολύς λόγος και προβάλλεται ως άλλοθι για τις καταλήψεις η ύπαρξη των φροντιστηρίων, αφού τα σχολεία δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, γιατί λοιπόν οι μαθητές κατά τη διάρκεια των καταλήψεων εξακολουθούν να πηγαίνουν στο φροντιστήριο, πράγμα που απεχθάνονται και που κάνουν υποτίθεται αγώνα για να το καταργήσουν; Η ύπαρξη των φροντιστηρίων δεν οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ανεπάρκεια του Δημοσίου Σχολείου, αφού και οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων πηγαίνουν φροντιστήριο. Το εξεταστικό σύστημα και ο τρόπος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια ευθύνονται κυρίως για την ύπαρξή τους. Είναι γεγονός ότι για να περάσει κανείς στις περιζήτητες σχολές πρέπει να «προπονηθεί» περισσότερο.

Καλούμε, λοιπόν, όλους να αναλογισθούν τις ευθύνες τους απέναντι στη νεολαία, την κοινωνία και προπαντός την Πατρίδα μας και να αγωνισθούν, ώστε να εκλείψει το φαινόμενο των καταλήψεων από την πολύπαθη παιδεία μας.

http://myxolargos.gr/nea-epi-topou/eidiseis/4826-o-dieythyntis-toy-1oy-lykeioy-xolargoy-gia-tis-katalipseis

1 σχόλιο: